יום שבת, 27 באוקטובר 2012

מעילי הפשוט ופנס על הגשר

אני אוהבת חורף. אני אוהבת קור, רוח, גשם. אני מרגישה הכי בחיים כשקפוא בחוץ. מה חבל, אם כן, שאני חיה בלבנט. ובכל זאת, מדי פעם, אחת לכמה שנים לכל הפחות, יש כאן איזו חצי שעה קרירה. ואז אני עושה מה שכל בר דעת היה עושה: מתעטפת בצעיף, קרדיגן, מגפיים ומעיל (בלי מטריה, הן חוסמות לי את הגשם) - כדי שלא יהיה לי קר.
עם השנים, גידלתי לי אוסף מעילים מרשים למדי. רובם ילידי חו"ל, אבל יש גם כמה שלפחות קונספטואלית נוצרו בארץ. ולאחרונה, לרגל הצטרפו של חבר חדש למשפחה, החלטתי להציג בפניכן את כל חבריה. וכיוון שלמרבה הזוועה גיליתי שלמעט מעיל אחד - למעיליי אין תמונות ייצוגיות נאות, נאלצתי ללבוש אותם ולצלם.
לפיכך, תאלצו לסבול ואף לסלוח לי על כישורי הצילום העלובים שלי, ועל כישורי הדוגמנות העלובים עוד יותר שלי. עלובים כל כך שכישורי הצילום שלי מקבלים תפנית מפתיעה לטובה, ואחרי שרואים אותי מדגמנת מבינים שאני בעצם סוג של אנסל אדאמס מודרנית, רק מתלבשת יותר טוב.

סטיילינג לא קיים: אני
עיצוב לא קיים: גם כן אני
חיוך עקמומי: אני ורק אני
פוזות מביכות: א-ני
מעילים מהממים: קסטרו, מגוון חברות אמריקניות מוכרות פחות ויותר וכמובן הדובדבן שבקצפת - מעיל של BB דקוטה מסל אנד סו, בחסות חברתי המהממת שרון שקראה את רשימת יום ההולדת שלי והתנהגה בהתאם.

1. מעיל מ"זואי", רשת אמריקנית זולה שמתהדרת בבגדים כעורים להחריד. חוץ מהמעיל הזה. המעיל הזה הוא שלמות. הוא גם עלה משהו כמו שלושים דולר, וככה בערך גם עלה לי האובר ווייט של לדחוס אותו למזוודות המפוצצות יום לפני תום הרילוקיישן. אבל לא יכולתי להשאיר אותו מאחוריי, לבד ביבשת. אמרתי לעצמי שמכסימום נוציא משהו אחר מהמזוודה. נגיד את הבגדים של בעלי.



2. מעיל סגול של קסטרו, כבן חמש. תיאמר האמת: קניתי את המעיל הזה כי יש לו קפוצ'ון. עכשיו, נניח לרגע בצד את העובדה שאני מבוגרת באיזה 25 שנים מכדי ללבוש קפוצ'ון, ונניח עוד יותר רחוק משם את העובדה שאני נראית כמו דארת' ויידר עם קפוצ'ון, וניאלץ להודות שזה מעיל חמוד להפליא, קפוצ'ון או לא.


 3. מעיל שמלה סגול של Guess. כן, הוא דומה להחריד למעיל של קסטרו. כן, הם בדיוק באותו צבע. כן, הם די תאומים שהופרדו בלידתם. ייאמר לזכותי שכשקניתי את המעיל של גס, המעיל של קסטרו היה מאופסן ביבשת אחרת והגעגועים העבירו אותי על דעתי. ועכשיו אני מתקשה להחליט על מי מהם לוותר. האם ציינתי פעם כמה קשים הם חיי?



4. מעיל אדום ומפונפן מקוהל'ס בארה"ב.
כן, קניתי מעיל בדפרטמנט סטור נחות, ואני לא מתכוונת להתנצל על כך. הוא חמוד, הוא אדום, יש לו רושרושים ופפיון והוא עלה כמו שני מילקי.



5. מעיל אפור בהיר מנורדסטרום עודפים. המעיל הזה חתם בהצלחה שנים של חיפושים בעקבות המעיל האפור המושלם. אמנם חיפשתי משהו כהה יותר, אבל אחרי שראיתי את החיתוך המוצלח במותן, את הרושרושים, את הסגירה הא-סימטרית ואת הכיסים, החלטתי שהחיים מלאים בפשרות קטנות, ולוותר על צבע שנקרא "אפור עכבר" הרגיש לי כמו משהו שאני מסוגלת לעשות בלי יותר מדי ייסורים.


6. מעיל בוורוד מזעזע של Guess.
תיאמר האמת - אני לא בטוחה למה קניתי אותו. אני מבינה למה קניתי אותו, אני פשוט לא בטוחה למה עשיתי את זה בפועל. אבל הוא כאן. והוא ורוד. אז הנה.


7. והתוספת החדשה והמלהיבה: מעיל ירוק א-סימטרי עם סגירה צדדית מעלפת. BB DAKOTA, דרך האתר המשובח בל אנד סו. הגזרה הזו הולכת לככב החורף. כבר הספקתי לראות גרסה דומה בכחול מהמם אצל רונן חן. תזכרו שאמרתי.
זו הייתה הפעם הראשונה שהזמנתי בגד מחנות מקוונת בארץ. אני דווקא קניינית רשת ותיקה ומנוסה, אבל איכשהו בארץ לא יצא לי לקנות בגדים ברשת (אם כי דברים אחרים כן), ואני חייבת לומר ששירות הלקוחות של בל אנד סו היה לא פחות ממדהים. התלבטתי המון סביב נושא המידה, ואחרי שנדנדתי במרץ באימייל ובטלפון וענו לי בסבלנות ונחמדות אינסופיות, וגם המליצו על המידה שלדעתן תתאים לפי נתוני גופי - הם הציעו מיוזמתם פשוט לשלוח לי את שתי המידות ביניהן התלבטתי ושאחזיר מה שלא מתאים. כשהמשלוח הגיע, גיליתי גם שהן צדקו בהערכת המידה ובאמת, ה- M היא שנשארה איתי. בהחלט חוויה שהשאירה לי טעם של עוד.



ונניח שהייתי זקוקה לעוד מעיל, או חמישה, מה הייתי קונה השנה?
מעיל בורדו עם סגירה צדדית, אסוס (80 פאונד). מעיל קאמל עם קפוצ'ון, אסוס (75 פאונד). אני יודעת מה אתן רוצות להגיד על הקפוצ'ון. תתאפקו.

.



מעיל שמנת מקסטרו (499 ש"ח). מעיל קטיפה של קוטון (499 ש"ח). 



ולקינוח: ז'קט של שירה לאור לרזילי (690 ש"ח. בסדר, זה לא בדיוק בדיוק מעיל, אבל זה מספיק קרוב). 



ועכשיו תסלחו לי, אני צריכה להתקשר לאלאסקה לברר משהו לגבי דרכון. 

13 תגובות:

  1. הכי אהבתי את הראשון והוורוד. אני לא כל כך אוהבת ראפלס

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שוקלת את צעדיי בנוגע לוורוד. להיות איתך בקשר? :-P

      מחק
    2. למה לא. למרות שאולי אני צריכה לחשוב על מעיל סולידי יותר דווקא. יש לי אחד אדום ואחד פרווה סינתטית מנומר עם קפוצ'ון. נראה לי שפוקסיה ממשיך את הקו הנוכחי, שאני דווקא מחפשת להרגיע

      מחק
  2. האדום- שלמות! (אני בעד דפרטמנט סטור, במיוחד עם כאלה מציאות)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאני ממש מחבבת את קוהל'ס, פשוט בגלל ג'אמפינג בינס, מותג הבית הסופר מוצלח שלהם לילדים.
      געגועיי לפורטלנד...

      מחק
  3. הם ממש יפים (אם כי אני מודה שגם אני לא בענייני ראפלס). ומה יש לך נגד קפוצ'ונים מעל גיל הגן? בעיניי זה גם חמוד וגם שימושי.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראפלס זה הלאקה החדש? שוב כולכן נגדי? :-P

      מחק
  4. אם את שוקלת להגיד שלום לאחר המעילים, אז שזה יהיה ההוא מקסטרו, ולא בגלל שיש לו קפוצון. אולי בגלל הגזרה, שהוא נראה לי כמו עליונית פוטר כזו.
    אין לי שום דבר נגד קפוצונים, אני חושבת שזה יכול להיות שימושי בימים קרים, כי בכ"ז צריך גם להגן על הראש.

    נורא אהבתי את המעיל הוורוד. קצת צבע בין כל האפור והשחור של החורף. זה יכול להיות מגניב!

    @יעל@



    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא הוא מוצלח מאוד מבחינת הגזרה. A קלאסי כזה.

      מחק
  5. אוי - את חייבת-חייבת-חייבת לראות את מעיל הקוסטו-ברצלונה שלי... אין דברים כמוהו!
    גמני חובבת מעילים, לא ברמתך כמובן (נו, בכל זאת...) אבל יש שם שחור, יש אפור-כהה, לבן-שמנתי D&G סיני למהדרין ועוד מעילי פוך למיניהם (כתום... לבן... כסוף...שוקינג-בלו)
    ומעבר לזה - פשוט נהנית לקרוא אותך!

    השבמחק
  6. חייבת להגיד שאני דווקא חובבת את המעיל הורוד ולו היה סיכוי קלוש כי היה עולה על גופי עצום המימדים הייתי גונבת אותו מבלי שיקולים עמוקים ותהומיים מדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא שאני לא אוהבת אותו. פשוט איכשהו באמת לא יוצא לי בכלל ללבוש אותו ואני תוהה למה בעצם חשבתי שאני זקוקה לו בארון.

      מחק