יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

כןולא

כתבתי כאן בעבר שהרבה יותר קל, כייף ונוח לי להלביש את בני ולא את בתי. הצהרות כאלה דורשות גיבוי, הסברים, פירוט ובעיקר תמונות. בעולם שבו נהוג לחשוב שבגדים של בנות זה כייף חיים ובגדים של בנים זה משעמם, אני - בדומה לגלילאו גליליי - מוכנה להסתכן בנידוי ובאינקוויזיציה (מניעת קניות נחשבת אינקויזיציה?) כדי להוכיח את טענתי על ידי מחקר איכותני שערכתי בחמש השנים האחרונות. במחקר השתתפו ילדיי התמים, המתוקים והלבושים היטב, ואני, החמושה בארנק ובעקרונות רבים, שאת רובם הפרתי בלי למצמץ.
להלן כמה מהקווים המנחים שלי שטרם הופרו.
מצד שני, בתי רק בת שנתיים.
אז הנה מה שבשלב זה מותר לה ללבוש, וגם מה שיותר לה ללבוש רק אם בדרכה החוצה תדרוך על משהו ותגלה שזו גופתי.

מעילים

מה לא?
הדפסי חיות, אפילו אם הם ילדותיים (הגרסה של זארה ל 101 דלמטים). וגם לא פרווה מזויפת, אפילו אם מוסיפים לה פפיון ורוד (H&M מנסים לרכך את המכה).

















מה כן?
נגיעות של ילדות בריטית, אפילו אם אנחנו בלבנט (זארה, גורמת לי לשקול מחדש את גישתי לגבי בגדים שדורשים ניקוי יבש). דברים צמריריים (הוניגמן קידס מוכיחים שלילדים מותר ללבוש עור חבובות אמיתי בלי ש PETA או משטרת האופנה יעשו מזה סקנדל).


חולצות

מה לא?
חולצות מנומרות (בואו נהיה כנים: שום דבר מנומר. לעולם. בשום דרך שהיא), פאייטים, גולגלות, ו - כמה מפתיע - גם פאייטים וגם גולגלות.
(קדס קידס, זארה, זארה).





 מה כן?
טייקים מודניים על דיסני (פוקס), טייקים מודרניים על דמויות שנואות כמו הלו קיטי (פוקס), הדפסים מגניבים באמת, דהיינו, שאינם גולגלות (פוקס). הדפסים של מפלצת העוגיות (מפלצת העוגיות היא אלוהים. הוניגמן קידס). הדפסי חתולים. עם נקודות. ופפיונים. סוג של שילוש קדוש. (זארה).





מכנסיים

מה לא?
שילובים של עור (כן, זו שוב התמונה מהסעיף המנומר, מה שרק מחזק את טענותיי. קדס קידס), הדפסים צבאיים א-לה-בואך-הקרייה (זארה), טלאים א-לה-בואך-בית-קטן-בערבה-גרסת-ההיפסטרים (זארה) וקטיפה א-לה-בואך-יו-הפנר (זארה).






מה כן?
הדפסים הולמי גיל (קשת בענן, next.com), פאצ'ים סימטריים הולמי גיל (H&M).













שמלות וחצאיות

מה לא?
פריטים שנראים כאילו עברו במעבד מזון (זארה), פריטים שנראים כמו החולצות שבעלי אהב בשנות התשעים (זארה).
















מה כן?
שמלות סרוגות רכות ומתוקות (H&M), שמלות קלילות בצבעים שמחים (תמנון), שמלות ג'ינס קלילות (פוקס) ושמלות עם טעם של ילדות בריטית (זארה). והכי הכי - שמלות מסתובבות (שרית לולאי).




השמלה האהובה ביותר אצלנו בבית:
"השמלה המסתובבת" מהמשביר.




נעליים

מה לא?
פלטפורמות, עקבים, ניטים ופרוות (גלי, פאפאיה, זארה2X).




מה כן?
נעלי בובה בטעם ילדותי (נעלי מליסה, טפליא), נעלי בלרינה באותו טעם מלבב (H&M), נעליים עם טאצ' ספורטיבי (פאפאיה).






והכי הכי כן?
מחלקת הבנים!




16 תגובות:

  1. אצלנו הלהיטים הם חולצות עם חבובות, אוברולים ופסים

    השבמחק
    תשובות
    1. גם הבכור שלי משופע בחולצות-חבובות. אני אוהבת במיוחד את אנימל, הוא דווקא בחור של גונזו.
      ובעקבות הרשומה הזו גיליתי שלהוניגמן יש ליין של חולצות רחוב סומסום האמריקני, אז הקטנה זכתה בחולצות של ביג בירד ואבי קדבי. זה לא החבובות, אבל זה נחמד.

      מחק
  2. אני אוהבת את הכתיבה שלך, את כותבת נפלא.

    המצב קשה... ילדים? מנומר? פרווה? מה עבר על רשתות הבגדים. שיהיו בריאים. הם רק ילדים!!!

    @יעל@

    השבמחק
  3. מסכימה עם כל מילה!

    (וגם עם השורה התחתונה, אפילו שאין לי בנים :-D)

    השבמחק
    תשובות
    1. בנים זה תענוג. להלביש, אבל גם לגדל :-D

      מחק
  4. אם כ"כ כייף להלביש בנים. בואי בבקשה תמצאי במה להלביש בן 5, משהו חגיגי ליום ההולדת שלא כולל כפתורים. בקושי ג'ינס ודגמח (ממש אם מכינים אותו ושמים אולטימטום וגם זה לא עובד). הוא מבחינתו את אותן מכנסי גן מרופטות, סנדלים הרוסים של ספיידרמן וטישירט (מגוון בצבעים ובציורים).
    אז בסוף לבוש חגיגי אצלנו זה פשוט טישירט חדשה ונקייה (לבן זה יותר חגיגי?), אם מסתדר ג'ינס, אם לא, אז מכנס פשוט יותר (ללא כפתורים מזכירה לכן) נקי מכתמים.

    יש לנו יומולדת עוד דבועיים ועדיין אין לי מושג מה להלביש אותו. גם לא ברור אם נצטרך ארוך או קצר

    חוץ מזה, בנות הכי כייף להלביש, פרט למקרים שהיא (בת 3.5) עושה לי סנקציות על שמלות שלא מסתובבות מספיק.

    וגם שכחת במה כן: קוקויות, סיכות קשתות ועוד סיכות

    בנות זה כייף :-)

    השבמחק
  5. אני מכינה לך הצעת הגשה, ובערב תקבלי רשומה מפורטת. הולך?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בשוק שקיבלתי כזו התייחסות ממך. תודה

      מחק
  6. אני מתגעגעת לילדות פשוטה. שילדים היו ילדים ואף אחד מהם לא ביקש להתגנדר ולהיות היפסטר. לא חושבת שאת ערה לקטע האחרון שלי - של גילוי הצדדים השחורים של הביוטיגורואיות ביוטוב. כלומר, הערוצים שאף אחד לא רואה, שמורכב מאנשים הזויים אבל בעיקר ילדות בנות 10, שמראות לק סדוק כזה או אחר. חבל. אני בברבריות אשכרה שיחקתי עד גיל 12-13.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך... איפה התמימות של פעם?

      @יעל@



      מחק
    2. גם ברביות הן לא שיא התמימות. הן מייצגות מודל נשי מאוד מעוות. זה לא שפעם היה פה מושלם ;-)

      מחק
  7. לקח לי כמה דקות לקלוט שכשאת כותבת מפלצת העוגיות את בעצם מתכוונת לעוגיפלצת...

    ואגב, לקח לי שנתיים לקלוט שמכיוון ויש לי עקרונות דומים לשלך בגזרת בגדי הילדים, הבת שלי לובשת בעיקר חולצות ומכנסיים חלקים* (רק שאצלי גם פפיונים הם בדרך כלל תחת הכותרת "לא").

    * או פסים ונקודות.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, נו, השנים בארה"ב נותנות בי אותות :-P

      מחק
  8. פוסט מקסים.

    וקוראים לו "עוגיפלצת" בעברית... :-)

    השבמחק