יום שני, 17 במרץ 2014

אומרים שהיה פה נוח

ואומרים גם שמה שהיה - הוא מה שיהיה.
אז השנה - יהיה נוח.

השנה, מסתבר, ננעל כולנו בירקנשטוק, חיקויי בירקנשטוק, נעליים שהיו מתות להיות בירקנשטוק ונעליים שיש קשר מעורפל כלשהו בינן לבין בירקנשטוק מזוויות מסוימות וכשהשמש שוקעת: העיקר שהן יראו נוחות, שתהיה להן סוליה מאסיבית למדי ושקועה מעט, ורצועה. או שתיים. או שלוש. חלקן גם יהיו נוחות באמת, אבל בשביל לגלות אילו נאלץ למדוד.
אני לא מעריצה גדולה של מראה נעלי הנוחות, והוא גם מאוד לא מתאים לכפות רגליי הגרומות (אני שטה ברובן) - אבל צו האופנה מחייב, והאמת שעיני האופנתית מתחילה להתרגל למראה, ולפיכך בררתי מבין ההיצע המגוון והענף, והרי הצעות ההגשה שלי לעונה הקרובה.

שיקלו בחיוב, תרתי משמע, בנסיבות המתאימות:
1. ורדרדות ושקפקפות של גזית, 199 ש"ח, בקרוב בחנויות.
בשנה האחרונה גזית שוב גורמים לי לרצות להכנס לחנויות שלהם, אחרי ששנים רבות לא עשיתי זאת - אחרי שנים רבות שבהן הייתי מוכנה לגור באחת החנויות שלהם. כשהייתי בת 19 קניתי את הגזית הראשונות שלי (כפכפי אצבע בבורדו עם פלטפורמה קטנטנה ושוליים עם טקסטורה) ומאז אני מנהלת עם הרשת הזו יחסי אהבה-נוסטלגיה. גם בעונות שבהן אני לא מוצאת שם מה לקנות - אני ממשיכה לקוות שזה ישתנה בעונה הבאה. והעונה הזו אהבתנו כנראה תפרח. וצבעה יהיה ורוד.
.

2. מאסיביים בציפוי לק של ריבר איילנד באסוס, 50 פאונד.
אין מה להגיד: זה כל כך רע, שזה טוב. או לפחות, כמו שאומרים בבתי ספר מסוימים שמעולם לא למדתי בהם (או שסתם לא חשבו את זה עליי) - יש לזה פוטנציאל. 


3. חיקוי בירקנשטוק בצבע מנטה משמח, נקסט, 85 ש"ח.
לפזרנית הפנימית (טוב, המאוד חיצונית) שבי לי ספקות, במחיר כזה, גם לגבי הנוחות וגם לגבי העמידות. אבל למי שמוכנה לקחת סיכון - זה הזוג שלכן!


4. גרסה מנוחשת עם רצועה אחורית, זארה, 369 ש"ח.
למרות המחיר הגבוה (מוגזם? מופרך? הזוי?) אלה כנראה החביבים עליי עד כה: הטקסטורה המנוחשת נותנת להם קצת פאסון, והרצועה האחורית מבטיחה שהרגל שלי לא תגמור חצי על הכפכפף וחצי על הרצפה בדריכה כה חזקה שייגרם לי שבר הליכה. סיפור אמיתי על מישהי שבשנות התשעים היו לה כפכפי עץ. אני לא מגלה מי, ולמרבה המזל לא נשארה לה צליעה מאז - כך שאין לכם סיכוי לגלות. דיסקרטיות יכולה הייתה להיות שמי האמצעי, אילו הוא לא היה כבר "נזק".


5. גזרה למאוזנות יותר בגופן ובנפשן, זארה, 369 ש"ח.
גם כאן המחיר מהווה סוגיה ענפה, וכן האבזמים הכסופים המגבילים למדי את חובבות הזהב (כמוני). ובכל זאת - מותק של כפכפים.


6. כפכפים של Dune דרך HOF (תגלית חדשה יחסית), 110 פאונד.
מאוד יקרים, אבל שווה לחכות לסוף העונה (שיגיע, כפי הנראה, לפני תחילתה הממשית).


ותרו ללא ייסורי מצפון:

1. ד"ר מרטנסיים, פול אנד בר, 299 ש"ח.
תצטרכו לסמוך עליי בעניין הזה: הייתי כאן בניינטיז. לא היינו עיוורים.


2. ניאוניים, 40 פאונד, אסוס.
גיבוב טרנדים הוא אף פעם לא עסק נסלח.



וזכרו:
My momma always said you can tell a lot about a person by their shoes, where they go, where they've been
אתן רוצות שיזכרו איפה הייתן ולאן אתן הולכות. אתן לא רוצות שיזכרו שעשיתן את זה בנעליים ממש מכוערות.





7 תגובות:

  1. ענבל:
    פוסט נפלא!
    העבודה שלי מצריכה עמידה ממושכת ולכן אין לי ברירה אלא לאהוב נעלי נוחות.
    לפני כמה שנים גיליתי כמה נורא זה לוותר על נעליים נוחות. לגילוי התלוותה רכישה של זוג כפכפי טבע נאות. הייתי מכחישה בכל תוקף אבל הם עדיין קבורים איפשהו בארון...
    אחר כך גיליתי את קלארקס ורכשתי במרץ. כמה אלפי שקלים מאוחר יותר, כבר לא כואב לי... ואף אחד לא מלין על נעליי שהן מכוערות.
    הקיץ אני דווקא שוקלת לקנות בירקנשטוק אבל המחירים שערורייתיים. בקלארקס לפחות העיצוב נורמלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוכר מאוד. במשמרות הראשונות שלי בחנות הספרים באתי, חמושה בפאסון ובנעלי בובה. חזרתי הביתה מדדה ונטולת כבוד עצמי. למחרת כבר שבתי עם קרוקס. (קרוקס!!!!!)

      מחק
  2. מפתיע אותי הטרנד הזה. עד שהצלחתי להפנים שטבע נאות זה לא (ואני דוסית מצויה, יש לי רקורד של כמה שנים טובות עם כאלה), פתאום זה כן? איפה היציבות בחיים אני שואלת.
    תכלס, הגעתי גם למסקנה שטבע נאות (ושות') זה לא בהכרח הדבר הכי נוח. זה מאוד תלוי במבנה הרגל. כבר מצאתי את עצמי נדבקת לנעלי שקר זולות אבל וואלה, איכשהו לרגל שלי הן היו יותר נוחות. עמידות זה כבר סיפור אחר באמת.
    בכל אופן אם זה רק טרנד אז אולי עדיף שלא להשקיע המון, ואם כך אז אפשר למצוא נעליים בסגנון גם ב20 ש"ח בחנויות עירוניות...

    השבמחק
    תשובות
    1. ראית מה זה? אי אפשר כבר לסמוך על אף אחד. בעיקר לא על מגזיני אופנה.
      אני, הרגליים שלי משקפות את שאר אישיותי, נוח לי רק במה שעולה כמו האוטו שלי. ובאוטו שלי לא הכי נוח, כי הוא עלה כמו הנעליים. את מבינה לאן זה הולך :-D

      מחק
  3. אני כבר מזמן החלפתי את היופי בנוחות, אבל לא בהכרח בנעלי נוחות אלא ירדתי מהעקבים ועברתי לשטוח. איך אומרת הפרסומת "את הכי יפה כשנוח לך". אין מראה משעשע יותר ממישהי שניסתה לדפוק הופעה על עקבים של 12 ס"מ והפרצוף שלה מייחל לישועה ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עוברת תהליך חצי הפוך. ביליתי את כל חיי בנעליים שטוחות, כי לא הייתי מסוגלת ללכת עם עקבים. גם חצי ס"מ הספיק כדי לערער את שיווי משקלי. ודווקא בשנים האחרונות פתאום מצאתי עקבים שאני מסוגלת ללכת בהם בכבוד (קלארקס וקאפל אוף). אני לא עושה את זה לעתים קרובות מסיבות בריאותיות, אבל מדי פעם אני מגביהה עצמי ב 5 ס"מ ועומדת בזה בכבוד, תרתי משמע :-P

      מחק