יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

האצטקים על הגדרות

מעולם לא הייתי בחורה של הדפסים אתניים.
גיאומטריים כן, א-סימטריים קצת פחות, קיטשיים בהחלט. אבל אתניים? בעדה שלי זה לא מקובל. אנחנו אוהבים בז'.
כל זה השתנה לפני כמה שבועות כשעיני החדה והמתוחכמת עד אין קץ צדה זוג נעליים שעין אדם לא שזפה מעולם.

טוב, האמת שראיתי אותן בעמוד הפייסבוק הגאוני של סטורי. אבל זו לא הנקודה. היו שם נעליים ואני ראיתי אותן. וחמושה במניית יום ההולדת שלי - גם רכשתי אותן במחיר המופקע של מאה וחמישים טובין ותקילין כולל משלוח, החזרות והחלפות. ואושר.
ומאז ימיי ולילותיי ובעיקר האינבוקס שלי בתפוז ובפייסבוק מלאות אצטקים. או ליתר דיוק, בנות שרוצות אצטקים. נעליים של אצטקים. ואת כל השמחה הזו החלטתי לחלוק גם אתכן.

אז מי אלה, האצטקים? 
האצטקים חיו במקסיקו ואף שלטו בה בין המאות ה 14 ל 16 לספירה במסגרת ברית שכרתו עם שבטים נוספים. נפילתם הייתה קשורה במגיפת האבעבועות השחורות, וכן בקולוניאליזם הספרדי בדרום אמריקה. הייתה להם מיתולוגיה עשירה ואכזרית וטקסים שכללו בין השאר אכילת בשר אדם. אנשים נחמדים ונעימים לבריות.
אבל מה שבאמת חשוב לנו לגביהם זה שהייתה להם שפת סמלים, שבנסיבות אופנתיות מסוימות היא שוס בינלאומי. נגיד, על הנעליים שלי.

ומה באמת לגבי הנעליים שלי?
אני לא חזקה בהפקות אופנה. אין לי סבלנות, חשק או כח להצטלם בשעותיי הפנויות הרבות (בין שמונה וחצי לתשע וחצי בערב, רגע לפני שאני מתחילה לנקר על הספה במרץ). אבל בשביל הנעליים האלה עשיתי מאמץ מיוחד והצטלמתי, רק כדי להראות כמה אינסופיות הן האפשרויות. בחרתי בנעליים בגוונים כחולים ובדיעבד אני לא בטוחה שצדקתי. ייתכן שדווקא השחור-אדום, שקצת הפחיד אותי, היה מאפשר לי יותר חופש אמנותי וכובל אותי פחות לחיבוקו המנחם והמרגיע של הג'ינס. אבל לא בוכים על נעליים-שננעלו-בלי-לעשות-שפשופים. בעיקר אם הן מתמזגות ממש יפה עם השטיחון שמתחת לכיור.







האם זו אהבת אמת?
כנראה שכן.


10 תגובות:

  1. יפות נורא. אני בתור דרום אמריקאית למחצה עם שורשים ברומניה דווקא מאוהבת בהדפסים אתניים, רקמות אתניות וכל מה שכרוך בזה. הפוסטים שלך כיפיים ומצחיקים. אני תמיד שמחה לראות שכתבת אחד חדש

    השבמחק
  2. מתוקות להפליא וסחתיין על הסטיילינג

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שהן ראויות לבלוגרית משקיענית יותר ממני. כזו שהייתה נשכבת באמצע נחלת בנימין במיטב מחלצותיה בשבילן. אבל זה מה שיש ועם זה ננצח! והן באמת מהממות :-)

      מחק
  3. אם לא הייתי רואה אותן עליך, לא הייתי מאמינה שדוגמא אתנית משתלבת לך טוב כל כך. אה, ומה שגמר אותם היה הספרדים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, גם אותי זה הפתיע :-)
      ולפחות לפי חברתי הטובה ויקי, בנוסף על הספרדים, בין 10 ל 50 אחוזים מהאצטקים חטפו את האבעבועות (שזה טווח רחב באופן הזוי משהו), הי"ד. אני מניחה שזה לא תרם למצב רוחם הטוב ;-)

      מחק
  4. מקסימות. מהממות במיוחד עם הג'ינסים, הקצר והארוך. בכלל, שתי התמונות העליונות נראות כמו צירופים מוצלחים במיוחד.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן. נדמה לי שעם הזוג התאום בשחור אדום הייתי יכולה לעשות דברים יותר מעניינים. אבל גם ככה יצאתי למענן מהקומפורט זון שלי, אז לא רציתי להסחף לגמרי :-D

      מחק
  5. מהממות. בהחלט מבינה את הסחף אחריהן.

    השבמחק
    תשובות
    1. ונוחות מאוד מאוד. ולא יקרות. אני חושבת שאני מאוהבת :-P

      מחק