יום ראשון, 13 בינואר 2013

חברים טובים נהיה

עידן הפייסבוק הכניס מילה חדשה ללכסיקון - פרנדים.
הפרנדים הם אנשים שאתה לא בהכרח חבר שלהם בחיים "האמיתיים", אבל בפייסבוק אתם עושים לייק זה לתמונתו של זה, מגיבים זה לסטטוסו של זה ועושים את ה"חחחח" המתחייב זה תחת ה LOL קט של זה. הפייסבוק גם מאפשר יחסים הרבה יותר אינטימיים בין לקוח לבית עסק, כולל תקשורות במסרים בשעות בלתי צפויות והיכולת הנפלאה לכתוב על קירו של בית העסק. בין הפרנדים שלי אפשר למצוא לא מעט חנויות, מעצבים, בעלי עסקים ושאר ירקות עסקיים, וכיוון שאני מאמינה גדולה ב"ספר לי מי הם חברייך ואספר לך אילו הנחות תקבל" החלטתי לחלוק עמכם את חמשת העסקים שהכי שווה, לדעתי הצנועה, להיות פרנדית שלהם.

1. שופרא.
חיבתי לרשת הנעליים התל-אביבית הזו ידועה היטב. בעיקר למנהל הבנק שלי. ולמרות ששופרא דווקא לא נוהגים (למרבה הצער) לעדכן את הקולקציה המלאה שלהם בפייסבוק ויש לנסוע לחנויות כדי לשזוף בה את העיניים - מאוד שווה להיות חברים שלהם. הם מפרסים הנחות ומבצעים, נותנים רעיונות, מראים דגמים נבחרים ובעיקר - נותנים שירות לקוחות משובח לחלוטין. כל פנייה נענית במהירות, הם תמיד ששים לעזור, לברר וגם לשמור את המידות הנחוצות עד שלקוחה מסוימת שלא ננקוב בשמה תגיע במיוחד לחנות ממחוץ לעיר (מה שהרבה חנויות מסרבות לעשות ובכך מעוררות את חמתה של הלקוחה המדוברת, שלא רוצה לנסוע 45 דקות כדי לגלות שהפריט שרצתה נמכר לפני חמש דקות למישהי שגרה בנווה צדק).

2. רוני קנטור.
בפייסבוק של רוני אפשר להתעדכן במה שחדש בחנות, במבצעים עכשוויים ובשעות הפתיחה (לפעמים בשבתות הסטודיו עובד וזו תמיד בשורה משמחת מאוד). הקולקציה כולה מעודכנת, כולל מחירים, ודף הפייסבוק מאפשר חוויה נהדרת של קנייה מדומה (שכידוע לכולנו, מובילה לעתים קרובות הרבה יותר מדי לקנייה אמיתית.) גם עם שירות הלקוחות היו לי חוויות נעימות בלבד.

3. סטורי.
לא קל היה לי למצוא את דף הפייסבוק של סטורי. כמו הבוטיקים של הרשת התל אביבית הנפלאה, גם דף הפייסבוק קטן יחסית ולא מתהדר ביותר מדי יח"צ. אבל שווה מאוד ללייקק אותו: הודעות על מבצעים, תמונות של מוצרים, הודעות על חנויות הפופ אפ ושירות לקוחות משובח - כל אלה ועוד ממתינים שתרימו אגודל בשבילם.

4. טפליא.
טפליא, בוטיקים תל אביביים למוצרי ילדים, שמקפידים לעדכן את דף הפייסבוק שלהם בתדירות מעוררת כבוד, מפרסמים את כל מוצריהם כולל מחירים ופרטים בדף הפייסבוק, תכונה שמכניסה אותם מיידית לטופ 5 שלי. אפשר ואף רצוי ליצור איתם קשר במסרים או בדף, לשאול שאלות, לבקש מידות וגם להזמין מהם אונליין מוצרים (הם שולחים, שאלוהי הקניות יברך אותם). יצא לי לבקש בקשות מוזרות יותר ופחות לא פעם, להתייעץ התייעצויות מוזרות יותר או פחות לא פעם ובעיקר לצייד את ילדיי במוצרים נפלאים ואהובים לא פעם. מוי שווה.

5. Belle&Sue
אך טבעי שלאתר קניות אונליין יהיה דף פייסבוק משלים. כמו שירות הלקוחות במייל ובטלפון - גם בפייסבוק בל אנד סו ידידותיים להחריד למשתמש, מספקים שפע מידע, תמונות, עצות ורעיונות. בדף ניתן גם להתעדכן בתאריכי עלייה של קולקציות חדשות וסאמפלים, ואלו בהחלט מקרים שבהם שווה להיות הראשון לדעת, כי המוצרים אוזלים מהר. ואני מדברת מנסיון ג'ינס-מהמם-אוזל-וכואב. שאולי, בזכות הפייסבוק, יהיה שלי כשהמלאי יתחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה